Jay van Cleef: Data Scientist en op zoek naar een nieuwe uitdaging!

Data en statistiek is voor Yelgo Digital Jay van Cleef zo helder als de azuurblauwe zee van tropische oorden. Hij zegt zelf een beetje creatief en nerdy te zijn en lost door die gave de meest complexe organisatievraagstukken op. Talloze interne en externe bronnen worden geraadpleegd, zodat hij de organisatie de juiste inzichten op het juiste moment geeft: ‘Met deze inzichten kunnen we gegarandeerd de juiste keuzes maken.’ Wil jij keuzes maken op basis van data? Maak dan kennis met Jay van Cleef, hij staat open voor nieuwe opdrachten.  

Grote organisaties hebben een data science-team nodig

‘Inzichten halen uit data is een technisch dingetje en ik zie vaak dat organisaties die verantwoordelijkheid leggen bij hun IT-afdeling, terwijl die niet de juiste kennis bezitten. Maar toch groeien de verwachtingen wel vanwege dat technisch dingetje‘ vertelt Jay. Dataspecialisten kunnen wél antwoord geven op vragen als: welke aspecten hebben impact op de klanttevredenheid en welke meldingen over ons productieproces hebben invloed op onze omzet?

Dit is Jay van Cleef

Deze Twentse Groninger heeft een kruiwagen vol ervaring op het gebied van data, marketing en projectmanagement: ‘Marketing gebruikt een strategische kijk om de organisatie klantgerichter te krijgen. Daartegenover staat data, dat vooral gericht is op inzichtgestuurd werken en keuzes maken. Ik gebruik de sterke kanten van beide vakgebieden en werk daardoor inzicht-, doel- én klantgericht.’

Jay is zich ervan bewust dat als je op zo’n manier wilt werken, je te maken krijgt met veel verschillende stakeholders: ‘Ik schep orde en begrijp waar de raakvlakken zitten die elkaar kunnen versterken zodat de organisatie verder kan.’

Nu hij tijd heeft voor een nieuwe opdracht heeft hij weer contact gezocht met Yelgo: ‘Gwendy was in het verleden kritisch en leerde mij heel veel over hoe ik mijzelf het beste kon presenteren. Dat vond ik prettig. Nu werk ik samen met Robbert en hij geeft mij goede inzichten over hoe ik de functie het beste kan benaderen.’

Jay vindt zelf geregeld een mooie vacature en vraagt Robbert of hij daar een ingang heeft: ‘Robbert is heel creatief en vindt die ingang dan meestal ook. Dat komt omdat Yelgo een groot netwerk in het noorden van ons land heeft’.

Tijd voor een nieuwe uitdaging

Omdat Jay zichzelf wil blijven uitdagen zoekt hij dus samen met Yelgo naar een nieuwe opdrachtgever: ‘Ik zie het wel zitten om samen met een klein en specialistisch team aan data- en/of marketingvraagstukken te werken. Bijvoorbeeld als senior of teamlead, waarbij ik mijn creatieve datakennis kan doorgeven en kan werken aan echt complexe vraagstukken.’ Is deze ordeschepper mét ervaring in projectmanagement jouw nieuwe teammanager van het data science of marketing intelligence team?