Yelgo Digitals bij taatsscharnierenspecialist FritsJurgens

Bij FritsJurgens worden taatsscharnieren gemaakt. Tijdloze designs waarin gestreefd wordt naar kwaliteit tot in de details. Een aantal Yelgo digitals werken voor FritsJurgens in verschillende functies. Karlijn Schepers, verantwoordelijk voor People & Culture bij FritsJurgens vertelt ons meer over haar visie op de samenwerking met Yelgo.

Kun je ons eerst iets meer vertellen over wie je bent en wat jouw functie bij FritsJurgens inhoudt?

Ik ben Karlijn, 31 jaar, en net van Amsterdam naar Groningen verhuisd. Weer terug in het Noorden dus, waar ik me als Drent die gestudeerd heeft in Groningen als een vis in het water voel (hoewel Amsterdam ook een speciaal plekje in mijn hart heeft ). En blij om te zien dat in het Noorden ook inspirerende en internationale bedrijven zijn om bij te werken, daarvoor hoef je tegenwoordig niet meer naar de Randstad!

Ik houd me bezig met People & Culture, in allerlei rollen. Van onboarding tot offboarding, van strateeg tot coach. Ik focus me daarbij op drie dingen:

  • Het opzetten van goed, aantrekkelijk en schaalbaar werkgeverschap
  • Het versterken en uitbouwen van zelforganisatie
  • Het groeien van onze club

Hoe zou je FritsJurgens als bedrijf omschrijven?

FritsJurgens is een internationaal, groeiend bedrijf met een grote ambitie. Onze cultuur is open en persoonlijk. Er werken veel mensen van verschillende achtergronden, die diversiteit vinden we belangrijk. We zijn gefocust op kwaliteit, zelfs in de kleinste details. Dat geldt voor ons product, maar ook voor andere zaken zoals ons merk of onze bedrijfsvoering. Wat we belangrijk vinden is: moed, innovatie, oprechtheid, eigenaarschap en passie. Waarbij we heilig geloven in team effort: alleen door er samen voor te gaan kunnen we focussen op onze klanten. Kenmerkend is verder dat we zelfsturend zijn: we werken met autonome teams en rollen die met elkaar samenwerken om onze gezamenlijke ambitie te bereiken. Zonder managers dus, en met autonomie, verantwoordelijkheid en eigenaarschap. Het model dat we gekozen hebben heet Holacracy.

 

Hoeveel mensen werken er vanuit Yelgo bij FritsJurgens?

Op dit moment 2 gedetacheerd, maar er zijn er daarnaast 2 die inmiddels in dienst zijn. De persoon die het langst bij ons in dienst is werkt inmiddels 3 jaar voor FritsJurgens. De nieuwste medewerker is net een maand aan de slag.

 

In welke functies werken zij bij FritsJurgens?

Zij zijn met name actief op het gebied van online marketing. Denk bijvoorbeeld aan organic social media, tekstschrijven en e-mailmarketing. En binnenkort start er iemand in customer service.

 

Hoe zijn jullie bij Yelgo terecht gekomen?

FritsJurgens werkte al met Yelgo toen ik startte in mijn People & Culture rol. De ervaringen waren goed en daarom zetten we deze samenwerking ook nog steeds voort. Ik ben zelf positief over de collega’s die via Yelgo binnen zijn gekomen. Ook heb ik goed contact met Machteld, onze contactpersoon bij Yelgo. Ze is positief ingesteld, begripvol en heeft een persoonlijke benadering. Hierdoor kunnen we altijd makkelijk en snel schakelen. Daar hou ik van!

 

Wat maakt Yelgo onderscheidend volgens jullie?

Yelgo is hip en persoonlijk. Dat is ook wat ik terug hoor van mensen die via Yelgo zijn geworven. Dit zie je ook terug in de mensen die bij ons aan de slag gaan vanuit Yelgo. Ze zijn jong en digitaal/marketinggericht. Ze houden van de persoonlijke aanpak van Yelgo en zitten zelf vaak ook zo in elkaar. Ze denken graag mee en zijn weinig bureaucratisch.

Hoe is het wervings- en selectieproces bij FritsJurgens ingericht?

Zodra we een sollicitatie hebben ontvangen leggen we deze voor aan de collega’s die rechtstreeks betrokken zijn bij de vacature en geven we zo snel mogelijk een reactie. Als we je willen uitnodigen voor een eerste gesprek zetten we de kandidaat direct aan tafel met de juiste mensen: de toekomstige directe collega’s (teamgenoten). In het eerste gesprek willen we elkaar leren kennen en ontdekken of er een wederzijdse ‘klik’ is.

Eenmaal uitgenodigd voor een tweede gesprek zal ook een persoon van buiten het team betrokken worden. Deze persoon waarborgt de match met de cultuur van de organisatie. In dit tweede gesprek gaan we dieper in op de vacature en op de kandidaat als persoon.

In sommige gevallen volgt daarna een caseopdracht. Dat hangt af van de vacature.

Het doel van de sollicitatieprocedure is tweeledig: zowel de sollicitant als het team komt erachter of er een match is met de rol en de organisatie. We vinden het belangrijk dat de sollicitant zich op zijn of haar gemak voelt, omdat we erin geloven dat we elkaar het beste leren kennen als je jezelf durft te zijn. Tegelijkertijd zijn we selectief, en nemen we elke sollicitatie serieus. Als er een wederzijdse match is dan zullen we een passend voorstel doen.

 

Is het voor jullie een uitdaging om het juiste talent te vinden voor verschillende functies in deze arbeidsmarkt?

De arbeidsmarkt is natuurlijk krapper dan ze geweest is. Toch vinden we bij FritsJurgens relatief makkelijk het juiste talent. Dat zie ik als een enorm compliment naar mijn collega’s. Ik geloof erin dat goede mensen goede mensen aantrekken, en dat we daarmee behoorlijk wat te bieden hebben. De manier waarop we met elkaar omgaan trekt aan, en dat werkt door in de manier waarop we werven. Informeel, persoonlijk, oprecht. Gericht op elkaar écht leren kennen en nieuwsgierig zijn naar of er een match is, van beide kanten.

 

Ben jij benieuwd naar een functie bij FritsJurgens of een andere partner van Yelgo? Bekijk de actuele vacatures voor jouw vakgebied of neem rechtstreeks contact met ons op.

Yelgo updates
Bekijk alle updates
Kunnen we je helpen?