Accell Group: data-driven pionier in Europese fietsmarkt

In de wereld van fietsen is Accell Group toonaangevend in Europa. Bekende fietsmerken onder de Accell-vlag zijn bijvoorbeeld Batavus, Koga, Lapierre, Sparta en Haibike. Onlangs spraken we Roelof de Jong, manager Data over datagedreven werken. “Accell heeft flink versneld door te kiezen voor een meer gecentraliseerde strategie waarbij we datagedreven werken. Zo combineren we bijvoorbeeld

Doorgaan met lezen

Het belang van een sterk employer brand in een krappe arbeidsmarkt

De krapte op de arbeidsmarkt is voor iedereen voelbaar. Ook bij Yelgo merken we dit bij onze opdrachtgevers. Een sterk employer brand kan nieuw talent naar een organisatie trekken, maar hoe bouw je een sterk employer brand op? Wendy Nordemann is specialist arbeidsmarktcommunicatie. Tijdens haar werk ziet zij veel bedrijven die worstelen met het verbeteren

Doorgaan met lezen

Artificial Intelligence in bestaande gebouwen. Wat levert dat op?

Volgens het klimaatakkoord moet de CO2-uitstoot in 2030 drastisch zijn verminderd. Consumenten én bedrijven stappen massaal over op duurzame verbeteringen, zoals zonnepanelen en warmtepompen. Voor bestaande gebouwen vraagt dit om grote investeringen, tenzij er daarnaast ook veranderingen in gedrag wordt doorgevoerd. Door mensen én door gebouwen. Het is hier waar Artificial Intelligence met alle kansen

Doorgaan met lezen

Beweeg als mkb mee in de digitale transformatie

Steeds meer bedrijven in het mkb hebben digitale transformatie hoog op de agenda staan (Monitor Digitale Transformatie 2021). Maar, wat betekent digitale transformatie eigenlijk en hoe kun je als ondernemer in het mkb je voordeel doen met digitale transformatie? Het lijkt soms een ver-van-mijn-bed-show en alleen weggelegd voor startups en grote organisaties, maar niets is

Doorgaan met lezen

De gezichten achter Yelgo: Machteld

Bij Yelgo werken we met een sterk team, om de beste matches te maken voor onze digital talents en opdrachtgevers. We vinden het erg belangrijk dat het duidelijk is wie de gezichten achter Yelgo zijn. Vandaar dat we onze nieuwe collega Machteld vroegen om te vertellen wie ze is en wat ze doet. Wie ben

Doorgaan met lezen

Helpende hand bij digitalisering

‘Wij helpen organisaties bij digitalisering’, zegt Jan-Willem de Vries, directeur van Yelgo, ‘in de vorm van professionals die thuis zijn in de digitale wereld. Gedreven mensen die bijspringen bij kort- of langdurige projecten op het gebied van softwareontwikkeling, e-commerce, online- en contentmarketing. Dat is niet alles wat we doen, we doen meer.‘ De vraag achter

Doorgaan met lezen

HR maakt de weg vrij naar de digitale transformatie

Digitale transitie vraagt een verandering van de hele organisatie. Stroperige processen moeten overboord en bestaande structuren herzien. ‘Veel organisaties zetten daarop in, maar vergeten weleens het psychologische proces van medewerkers. En medewerkers, die bepalen het succes van de transitie,’ vertelt Rick Brugts, eigenaar van HRM Helden en WSelect. ‘Hoe wendbaarder medewerkers zijn, hoe beter de

Doorgaan met lezen

Sterke merken bouwen samen met CMCG

Door de groeiende vraag van klanten zocht Crossmedia Communicatiegroep (CMCG) versterking op het gebied van online marketing en strategie. Met zijn ervaring in online marketing voor uiteenlopende merken – waaronder Brandfield, Reprise Media en The Leann – vonden we in Lean Schieving een match. Hij bijt zich bij CMCG vast in de uiteenlopende projecten, waaronder

Doorgaan met lezen

Schoon, slim én vitaal in mobiliteit: dat is Friesland Lease

Duurzaamheid, flexibele mobiliteit, digitalisering en elektrisch rijden zijn trends die zich onverminderd voortzetten en zelfs door corona een extra impuls kregen. Mirjam Marinus, manager Marketing & HR bij Friesland Lease zet zich elke dag in voor mobiliteit die schoner, slimmer en vitaler is. Van autodeelconcepten tot het leasen van fietsen: innovatie raast door het bloed

Doorgaan met lezen